söndag, maj 23, 2010

more finished

Jag har varit värdelös på att uppdatera här, men det beror på att det är mycket att göra på jobbet just nu. Så här vid terminsslut är det alltid stressigt, men snart så är det slut för detta läsår. Det känns att man behöver vila. Men jag har stickat eftersom det är så skönt att sätta sig med en stickning efter en dag på jobbet. Så här kommer lite klara saker.

I've been a bad updater here on the blog, but it all depends on much at work right now. As always right before terms over. But soon it's finished for this year and I need the vacation.  But I've been knitting because i'ts so relaxing to knit in the evening after a day at work so here is some finished things.

Först ut är nummer 6 och 7 in 10shawls2010:
First of all is the number 6 and 7 in 10shawls2010:




Pattern: Mystic Glance
Yarn: Ullcentrums entrådiga
Needles: 3.75mm









Yarn: Inidiecita Baby Alpaca
Needles: 4mm

Pattern: Kyla fingerless mitts
Yarn: Indiecita Baby Alpaca
Needles:2.5mm

En närmare titt på torgvantarna. De ska, tillsammans med Traveling woman bli en present till en kollega som går i pension vid vårterminens slut.

A closer look at the mitts.Together with the Traveling woman they vill be a present for a collegue that are retiring from work this summer.

4 kommentarer:

Ghislaine sa...

Very nice shawl, congratulations!

Sunna sa...

Vilken tur du hinner sticka så fint i alla fall, tw var skitsnygg i vitt

monsol sa...

Så fine de ble,trur eg må prøve meg på et tw sjal selv for det er virkelig et lekkert sjal.Ønsker deg en god helg.

StickLena =KnitLena sa...

Jag har vett nog att undvika sjalar och annat som ska "blockas", så jag njuter av att se vad andra gör. Kan inte säga vilken som är vackrast och det hoppas jag du blir glad av!
Kyla har jag lagt i högen för sånt jag vill göra...