söndag, januari 31, 2010

More FO

Här kommer lite mer färdigstickat. Först ut är ett par muddar ur boken Pulsvärmare: en inspirationsbok. Vi var bortbjudna på middag igår så jag stickade dessa åt värdinnan.

Here are some more FO. First these is a pair of wristwarmers from the book Pulsvärmare: en inspirationsbok. We were invited for dinner last night so I knitted these for the hostess.

DSC00466

Pattern: Lisa Maja

Yarn: Hjertegarn Merino Silk

Needles. 2,5mm

Nummer två är ännu en La Push mössa till en yngre vän.

Second is another La Push Hat for a young friend of mine.

DSC00468

Yarn: Drops Eskimo

Needles: 4.5mm

Jag är även klar med makens tröja men den ligger och blockar just nu.

I’ve also finished a sweater for DH but it’s still blocking.

4 kommentarer:

slöjd sa...

Ses vi på Syfestivalen? ulla

Knyppeltanten sa...

Du har en utmärkelse att hämta på min blogg.

Agneta sa...

Jag vet inte Ulla. Är på kurs hela helgen. Eventuellt blir det några timmar över som jag kan använda till syfestivalen.

Sunna sa...

Du måste vara trevlig att ha som middagsgäst när man får så fina värdinnepresenter