lördag, november 14, 2009

Karlstad today

De sista två veckorna sedan vi kom hem från Istanbul har varit riktigt intensiva. Hade två tentor som skulle in, en i sociologi och en i statsvetenskap. så jag har inte hunnit mycket annat när jag kommit hem från jobbet. Tack och lov har jag haft stickningen som avslappning innan det vait dags att sova. Stickade klart min Autumn Lady och har precis tagit henne ur blockning, men det var bara en arm kvar innan Istanbul. Nu är det bara knapparna som ska sys i. Sedan kommer foton.

Jag har också börjat med ett par vantar till makens gamla faster. Jag köpte garn och började på dem för över en månad sedan men de  blev inte bra. Repade därför upp och började på ny kula och nu flyter det på bra. En vante klar förutom tummen och den andra påbörjad.

Igår åkte jag till Karlstad för min statsvetenskapskurs. Passade samtidigt på att hälsa på äldsta dottern. Så under kvällen när vi satt och pratade så kom jag en bit på väg på min mysteriesockor. Hann även nästan färdigt på min Syfestivalsockor så när jag kom hem stickade jag det sista så nu är de färdiga. Bild kommer snart.

These last two weeks since we came home from Istanbul has been really intesive. Had to finish two exams, one in sociology and one in social studies. So I haven’t had time for much more in the evenings. Thankfully I have had my knitting as an relaxation before bedtime. I’ve finished my Autumn Lady last weekend and just took her out of blocking. Had just one arm before we left for Istanbul. So now I just need to sew on the buttons. Then there will be photos of her.

I’v also started on a pair of mittens for DH old aunt. i bought the yarn and started over a month ago , but ripped it as it didn’t look nice. This time it looks ok. One mitten finished, just the thumb left. Second on the go.

I’ve been to Karlstads university today to attend the social studies course that I take. I drove there yesterday afternoon and visisited DD1 at the same time. In the afternoon when we talked I also had time to do some knitting on my mystery sock and I also had time to knit on the socks I started for the sewing festival. So today I could finish the last bit of the second one.  Photos will come soon.

Inga kommentarer: