lördag, november 07, 2009

Hemlis 6/Secret Pal 6


Har inte varit med i något byte eller hemlisprojekt på länge nu, men nu så känner jag att det ska bli kul att vara med igen. Så här är mina svar:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Tycker inte om acrylgarner. Enda gången jag stickar med det är när det är med i sockgarner. Mestadels stickar jag i ull eftersom det är ett sådant härligt material, men stickar gärna i andra naturmaterial också.
2. Vilka är dina favoritfärger?
Gillar de flesta färger bara de är varma.
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Skulle möjligen vara bleka pasteller.
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Använder mestadels Knitpro om jag inte stickar spetssjalar. Då föredrar jag Addi lace.
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Har stickat längre än jag vill tänka på. Gör jag det så känner jag mig gammal;-). Jag är alltihop samtidigt. Vi har alla något nytt att lära oss
6. Dricker du kaffe? Te?
Dricker både kaffe och te
7. Är du allergisk mot något?
Har någon form av sockerallergi. Det går bra när jag bara tar en ytterst liten bit, men inte för mycket.
8. Vilken slags musik tycker du om?
Är allätare av musik. Det beror på sinnestämning vilken sorts musik jag lyssnar på.
9. Favoritgodis?
Riktigt mörk choklad, ju mörkare desto godare. Mörk choklad går dessutom bra eftersom det är väldigt lite socker i den.
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Spinner lite och virkar lite, men stickning är det jag håller på med mest
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Älskar spetstickning i form av sjalar, men har hamnat djupt nere i sockträsket just nu så det har blivit många sockor i år.
12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Interweave Knits och Simply Knitting
13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Ja det finns en del olika sjalar som jag vill sticka.
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Använder nästan aldrig pulsvärmare.
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja det gör jag, men ger bort alla i present
16. Stickar du sockor?
Japp
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
storlek 38, fotlängd 23 cm och omkrets 24 cm
18. När fyller du år?
27 januari
19. Stickar du med pärlor?
Ja
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Är ingen deckarfantast . tycker mer om vanliga romaner men läser gärna även faktaböcker inom mina ämnen som är SO-ämnena.
Haven't been in a Secret Pal round for a while now but now I thougth it would be fun. The Secret Pal is coordinated by Ulrika at Stickamera and it's only open for the nordic countrys so it's no meening to translate the answers to english.

Inga kommentarer: