lördag, oktober 24, 2009

What to pack

Nu kommer det stora problemet. Vad ska jag packa för en vecka i Istanbul? Ja nu pratar jag inte om kläder utan stickningar:-). Kläder är prio 2 här. Prio 1 är stickningen så att jag inte tar med för få  så jag inte har något att sticka på i slutet av veckan. En vet jag ska med och det är min utmaning, men sedan då? Hmm tål att tänkas på.

Har inte hittat någon garnbutik i Isstanbul på Knitmap eller Planet Purl men en sådan stor stad borde ha. Så jag tänkte kolla lite när jag kommer dit. Nu vet jag ju inte om jag får tid att besöka någon garnbutik.  Vi har intensiva dagar framför oss. Föreläsningar på förmiddagarna och studiebesök på eftermiddagarna. Om jag hinner besöka någon beror nog mycket på hur långt från hotellet den ligger i så fall. Vi får ju någon eftermiddag ledig så det kan gå om de inte ligger för långt bort.

Now I have big problems. what to bring with me to Istanbul?. And the problem isn’t clothes, it’s knitting:-). Clothes are prio 2 here. Prio 1 is knitting so I don’t bring to few so I don’t have anything to knit in the end of the week. One knitting I know will come. My challenge but what else? Have to think about that.

Haven’t found any yarn shop in Istanbul on Knitmap and Planet Purl but a big city like that should have. So I’m going to try to check when I’m there. If I will have time to visit any yarn shop that is. Our days are very filled up. Lectures before lunch and visits to important places after. If I will have time depends on how far from the hotel the shops are. We will have one afternoon off so maybe.

Inga kommentarer: