tisdag, oktober 06, 2009

Challenge again

Så är då förberedelserna i stort sett klara. Väskan är färdigstickad och snurrar runt i tvättmaskinen just nu. Så då var det dags för utmaningen. Först en repetition av vad Lisa skrev:

...Både sjalar och strumpor finns det i vacker modul- och dominoteknik, så din utmaning blir att bemästra ännu en teknik, som kan ta din ”vanliga” stickning till nya höjder! Men jag har ju också sagt att den här dansstilen kan innebära montering, så du kan också utmana dig i den perfekta monteringssömmen! Stort eller litet projekt är ditt eget val,…

Jag antar båda utmaningarna. När det gäller den perfekta monteringssömmen så håller jag på och stickar på mina rutor som ska bli filtar i december. Dessa hade jag tidigare tänkt virka ihop, men nu ska jag istället sy ihop dem med en snygg söm. Ooops detta sagt av mig som inte gillar montering. Hur ska detta gå. Så dags att ge sig ut på nätet och in i böcker och leta efter hjälp.

Däremot ska inte filtarna följa med til Istanbul. Dit tänkte jag min andra utmaning ska få åka med. Dominostickningen. Har provat lite förut när jag stickade min Super Karlas kappe. Nu ska jag göra det igen fast denna gång ska det få bli ett par strumpor tänkte jag. Hittade detta Dropsmönster. Ska nu kolla mitt garnlager och bestämma vad jag ska använda.

Ok, now my preperations are almost finished. The bag is in the washingmachine right now. So now it’s time for the challenge. But first of all a small repetition of what Lisa wrote:

…Both shawls and socks can be found in beautiful modul- and domino technique, so your challenge will be to master yet another technique, that will take your “ordinary” knitting to a higher level! But I’ve also said that this dance style can be to take the finishing step and do the perfect joining of a project! Big or small is your own choice, but the style will make you  feel like finished several times in one project…

I’ve decided to take on both challenges. About the perfect joining of a project I’ve decided to sew my Afghan squares together. Earlier I had in mind that I would crochet them together. But this will be perfect for the joining challenge. Oops said by me that doesn’t like joining. How will this turn out. Time to check my books and the Internet for help.

But the squares will not come with me to Istanbul. Instead my other challenge will, the domino knitting. I’ve tried it once before when I knitted my Super Karlas shawl. Now I will try it again but this time it will be a pair of socks. Found this Drops pattern. Time to dig down in my yarn stash and decide what to use.

1 kommentar:

Bm HD sa...

Hm, man väntar alltså med spänning på vad som komma skall?
Och här händer det ju alltid något så - och här är man bara SÅ sticksugen att man snart kreverar... typ...
Men, om du har missat - det ligger ute utmaningen/gåvan jag fick av dig i vilket fall som helst ;)
Må så grankott... kramis vännen i mängd!!!
ngn här åker till käre läkaren för nya sprutor dock imorgon - hiskeliga axlar :( vad se fram emot? Ja, drömmer om stickning som sagt var - TantKoftas kofta? ehhh...