torsdag, maj 07, 2009

Hjälpstickan/only swedish

Nu finns Hjälpstickan här i Eskilstuna också. Jag har varit i kontakt med Ulrica Loeb och fått klartecken att starta en filial här. Vi kommer att arbeta mot Härbärget.

Lena på Nystvindan har lovat att jag får ha en korg stående där man kan lämna bidrag. Jag har också tänkt att ta kontakt med antingen Maxis eller Coop Forum och fråga om det finns möjlighet att få ha dem som inlämningsställe.


Har även varit i kontakt med Härbärget och det de behöver mest är
vantar och raggsockor till män (de har mest karlar som kommer). Men även annat halsdukar , mössor och sådant  är av intresse. När korgen hos Lena är full, så kommer jag att vidarebefodra det stickade till Härbärget. Jag lovar att visa bilder här på bloggen då.

Så här kommer mitt upprop:


Vill ni hjälpa till? Har ni kanske restgarner liggande som ni inte vet vad ni ska göra med, varför inte sticka ett par raggsockor till Hjälpstickan. Så värm upp stickorna och sätt igång.

Inga kommentarer: