söndag, april 19, 2009

At last…

..får ni ett livstecken från mig. Det har varit rätt mycket nu så bloggen har blivit lite eftersatt. Mycket jobb men även en del privat. Så nu ska ni få lite bilder hade jag tänkt. Först ut är makens lintröja som jag redan lovat bilder på. Den är stickad i Yll och Tylls tunna lin på stickor 3.5mm. Det gick åt 500g och är stickad uppifrån och ner med detta som grundmönster.

002

001

 

….you get a sign from me. It has been so much at work and also private that my blog had to wait. So now you will get som photos. First out is hubbys linen sweater that I already promised you some photos of. It’s knitted in Yll och Tylls thinnest linen on needles 3,5mm. I used 500g and it’s knitted Top-down with this as a guide.

Jag har även stickat färdigt ett par sockar och ett par pulsvärmare under påskhelgen:

002 001

I’ve also finished a pair of socks and a pair of wristwarmers during Easter vacation.

4 kommentarer:

LenaL sa...

Åh, så snygg tröjan är!

Ha det så gott!

LivM sa...

Flott genser, og den passer jo perfekt!

teresa sa...

Snyggt med lintröja på make.
Å kul att e att det är fler än jag som stickar bruna sockor mitt i våren...

Bim HD sa...

Oj, vad läcker tröjan blev... Hm, gissa vem som längtar efter att få sticka, igen? ahhh, just hon ja :D
Hm, funderat på att testa virkning... Men, saknar ju virknålar som passar händerna, hm... Hittar inte till de där beige-bruna som finns - platta... Men, ngn gång finner man väl en, eller två. Möjligen när det inte är köpstopp också då, ehhh... Hate it!!!
Hm... Ja, och jag funderar på om jag ska kräva den yngsta på och gå och köpa den där dramaten åt mig... det är den enda som JAG har sett som jag velat ha... :P Läcker... Och hon bort ju inte långt från butiken, jö!!! Och jobb har hon, tjänar pengar - mer än vi gör här, typ.. :D
Må så grankott...