lördag, februari 07, 2009

Illiusion knitting and oops new yarn:-)

Gick med i Webstriks skuggsticknings KAL. Men eftersom jag aldrig stickat skuggstickning så tog fick det bli ett litet projekt. Bestämde mig för en disktrasa, Mother Earth Cloth, och dubblet bomullsgarn från Kinna Textil på stickor nr 3.75mm. Jag är ganska nöjd med mitt första försök även om inte bilden träder fram så bra på detta foto.

 005

I joined Webstriks Illusion Knitting KAL. But because I haven't knitted anything in Illusion knitting before I decided to make a cloth, Mother Earth Cloth. I used dubbel Kinna Textil cotton and needles nr 3.75mm. I'm rather pleeased with my first try even if the the picture doesn't show that much on this photo.

 

Igår tog maken och jag en tur genom centrum innan vi gick hem. Han skulle in på gubbdagiset. Då gick jag vidare och som av en händelse så hamnade jag på Vävknuten;-). Och det är svårt att gå därifrån tomhänt också:-). Kom hem med åtta härvor tvåtrådigt ullgarn, fyra röda och fyra naturvita, från Kampes. Vet vad det ska bli också.

002

Yesterday DH and I took a walk via city center before walking home. He wanted to go to Claes Ohlson. I didn't want to go there and just as a coincidence I ended up at Vävknuten;-). And it's hard to go in there without buying anything:-). I went out with four skeins red and four skeins of natural 2-ply wool yarnfrom Kampes. Already know what to knit to.

1 kommentar:

Emma sa...

Hej hej! Du är utmanad! :) Ha det så trevligt på garnfärgningen imorgon!