onsdag, februari 18, 2009

Bargains and how to have luck

Igår har vi gjort fynd maken och jag. Jag behövde en skål till micron, men ville inte köpa en ny. Den skulle vara för färgning. Därför gällde loppis. Första stopp Röda Korset. Ingen skål som passade, men däremot gammal sticktidning med helt underbara mönster. Var bara tvungen att köpa den. Har redan sett en kofta som jag vill sticka.

Nästa stopp blev Pingstkyrkan. Där gjorde vi fynd. Vi har pratat om att köpa fler bokhyllor eftersom de vi har svämmar över. När vi nu gick runt där så hittar vi två vita till ett toppenpris som var perfekta till arbetsrummet. Som om inte det var nog så hittar jag min glasskål plus tre gamla stickböcker med fina mönster i.

 

Yesterday we did bargains DH and me. I needed a bowl for the microwave but didn’t want to buy a new one as it should be for dyeing yarn in. So next stop was Second hand. First out was the Red Cross. No bowl but instead I found an old knitting magazine with wonderful patterns in it. Had to buy it. Have already seen a cardi I want to knit.

Next stop Pentecostal Movements Second Hand. There we made bargains. We have been talking about new book shelfs as we got so many books. When we walked there we found two white one’s, perfect for the study at a really good price. As if that wasn’t enough I found my bowl and three old knitting books  with some nice patterns in it.

 

Men dagen var inte slut med det. Efterhand som jag stickat på makens tröja har jag märkt att garnet inte skulle räcka. Eftersom jag köpte garnet förra året så var jag beredd på att inte få tag i samma färgbad. Istället var jag ute efter att hitta samma nyans bara. Men ibland har man tur. Lena hade nystan med samma färgbad. Så nu vet jag att det kommer att räcka. Jag köpte två och hon lade undan två utifall de kommer att behövas. Yippie.

 

But my day wasn’t over with that. As I’ve been knitting on hubbys sweater I realized that I’m going to run out of yarn. As I bougth the yarn last year I didn’t think I should get the same dye lot. Instead I just wanted the same shade. But sometimes you are lucky. Lena had skeins in the same dye lot. So now I know it will be enough. I bought two and she stuck two away just in case. Yippie.

Nu försvinner jag från datorn. Ska sticka på makens tröja och sedan iväg på kryssning. Förhoppningsvis har jag lite bilder imorgon. Vi ses.

Now of from the computer. Knitting on hubbys sweater and then of for the cruise. Hopefully I will have some photos tomorrow. See ya all.

1 kommentar:

Inger sa...

Ibland har man tur.Största problemet här är att hitta plats att ställa hyllor på.