lördag, februari 21, 2009

Adding to stash:-)

Idag har jag fyllt på garnförrådet lite. Vill ju inte bli utan;-). Jag fick ju ett presentkort hos Nystvindan av mina stickvänner när jag fyllde år så jag gjorde en raid hos Lena under stickkaféet idag. Detta följde med hem. Först ut är Drops Silke-Tweed som ska bli en sådan här (Ravelrylänk).Nedre bilden visar lite sockgarn och ett nystan Karisma som ska gå ihop med det nystan som blir över från makens tröja. Det är svårt att göra något med bara ett nystan.

003

004

Today I have filled up my stash a bit. I don’t want to be without yarn;-). As I wrote some time ago I got a gift card at Nystvindan from my knitting friends at my birthday. So today I did a raid when I was at the knitting café. This is what I left with. First of all Drops Silke-Tweed that is ment for this (Ralvelry link). Second out is some sockyarn from Hjertegarn and a skein of navy blue Karisma to fill up the leftover skein from DH sweater. It’s difficult to knit anything from just one skein.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Har kollat in den tröjan också men hittade inget garn som stämmer med masktätheten, får du det med detta garn? Jag har bland mina UFO:s Nova Scotia som jag skall fortsätta med när ljuset blir bättre. Gör den i mörkbrunt och det är svårstickat på vintern( kan man ju alltid skylla på...
//Marianne F