tisdag, december 02, 2008

weekend and christmas calendar

Jag har haft fullt upp hela helgen. Sedan har även måndag och tisdag gått då jag inte orkat uppdatera här. Men nu så kommer det.

I've had a busy weekend and both Monday and Tuesday have gone without any updates. At last here it comes.

I lördags hade Mälarmaskan workshop med Johanna Wallin på temat julstickning. Väldigt trevligt.

004

On Saturday Mälarmaskan had a workshop with Johanna Wallin. The theme was chrismas knitting. It really was nice.

Dagen efter, i söndags, satt jag och M på en marknad här i stan och sålde lite stickat.

005

Then on Sunday me and M sat on a market here in town and sold some knitted things.

Jag har även börjat på Johannas kalenderstickning. Så här ser den ut efter dag två. Mysko. Undrar vad det ska bli? Jag stickar i ett mjukt ullgarn från Dale garn.

001

I've also started on Johannas christmas calendar. This is what it looks like after day two. It looks strange. Wonder what it shall become? I'm knitting it in a soft wool yarn from Dale garn.

2 kommentarer:

Emma sa...

Hej! Det ska bli sockklubb nästa år också! Jag ska vara med, så mycket vet jag. Tappade en av mina strumpstickor på tåget idag, så nu måste jag nog köpa Harmony wood... och lära mig magic loop. =) Men du, var sa du att de sålde stickor med utbytbara vajrar som inte var Knit Picks eller Knit Denise?
Kram!

LivM sa...

Håper salget gikk bra da! Spennende kalenderstrikking du holder på med. Ønsker deg en fin førjulstid!