söndag, december 14, 2008

City Stole

Det är ett tag sedan jag skrev nu. Har varit en del att göra med jobb och julklappar. Fast nu börjar det lugna ner sig på båda fronterna. Inte ens en vecka kvar innan det är jullov. Torsdag gör jag sista dagen och jag är snart klar med sista julklappen.

It's been a while since I wrote, but there has been to do both at work and with christmas gifts. But now both are calming down. Thursday is the last day before vacation. And I'm soon finished with the last christmas gift.

015

Men jag har inte bara stickat på julklappar. Fortsätter att sticka på Johannas julkalender. Jag tor att det blir en halsduk. Vi är framme på lucka nr 14 nu. Är också färdig med City Stole (Ravelry-länk). Jag är väldigt nöjd med den. Den är stickad i Fabel på stickor nr 3. Det gick åt nästan precis 5 nystan.

016

But I've been knitting on other things than Christmas gifts to. I'm knitting on with Johannas Christmas calendar. We are on nr 14 now. I think it's going to be a scarf by now. I've also finished my City Stole (Ravelry link). I'm very pleased with it. It's knitted in Fabel on needles nr 3. I used almost exactly five skeins for it.

 

Har även fått mitt paket i julklappsbytet. Har ännu så länge orkat hålla mig från att öppna det. Vi får se hur länge det går. Är väldigt nyfiken på vad det är. Tack så mycket Anna-Karin.

005

I've also recieved my gift in the christmas swap. I haven't opened it yet but it's hard not to. I'm so curious. Thank you so much Anna-Karin.

Har också köpt lite nytt garn från Garnkorgen. Två härvor Louet Gems som ska bli till handskar (Ravelry-länk). Ska börja med dem så fort jag är klar med makens handskar. Håller på med sista nu.

004

I've also bought some new yarn. Two skeins of Louet Gems from Garnkorgen. They are ment for these gloves (Ravelry link). Will start on them as soon as DH gloves are finished. I'm on the last one now.

Inga kommentarer: