söndag, september 28, 2008

This weekends work

Detta är vad som blev gjort i lördags. Det var dags för Fr Smilla att komma upp ur vattnet.  Väret var bra som tur var. Till och med lite sol fram på dagen.

003 - Kopia

007 - Kopia

009 - Kopia

This is what we did on Saturday. It was time for Miss Smilla to get out of water. Luckily it was rather nice weather. Even a bit of sun.

Under all väntan som blev innan vår tur fick jag en del stickat på min Clapotis. Stickade sedan det sista när jag kom hem så nu är den färdig. Underbart skön.  Det gick åt ca 175g opal sockgarn. Då stickade jag en extra repetition både på bredd och längd.

010

012

During all waiting for our turn I knitted on my Clapotis. So when I got home I could do the last rounds. I used about 175g Opal sock yarn. I knitted one extra repetition on both width and length.

 

Jag stickade även första ledtråden i Festival som Eva designat inför Syfestivalen. Jag hade Yakgarn som jag köpte av henne förra året.

011

I also knitted the first clue on the mystery knitting Festival that Eva has designed for the Sewing Festival. I had Yak yarn that I bought from her last year.

 

Jag vill även visa mitt sällskap när jag stickar. Hon ska helst ligga på min beskrivningar, men den här lådan duger bra den också.

017

I also want to show my company when I knit. She wants to sleep on my  patterns but this box can go to.

2 kommentarer:

Ingalill sa...

*s* vilken härlig placering katten har. Själv så sitter jag väldigt ofta med en hund i knät när jag stickar.... lite vådligt när jag använders trumpstickor dock.

Gillar din Clapotis väldigt mycket.

Garngamen sa...

MS Smilla ser finfin ut. Vi hann också få vår "Alice" ur vattnet och inpackad innan stormen kom förra helgen. Fina sjalar du gör.. Och håller med - gosig katt.