torsdag, juli 10, 2008

Hello from Åmål

Kom igår. Det är bluesfesten här just nu så vi passade på att åka hit. Det vara några år sedan vi var på bluesfesten så det ska bli kul. Två flugor i en smäll. Bluesen och svärföräldrarna:-)  Ska försöka ta lite bilder så ni får se när vi kommer hem.  Igår tog vi en promenad förbi hamnen till Örnäs camping. Det är redan mycket folk här från hela världen. Undrar hur mycket folk som kommer.

Har naturligtvis med stickningen. Finns alltid tid att sticka. Om inte annat så en stund på kvällarna innan sängdags.

Hemma har jag äntligen lyckats ta mig i kragen och blocka rosen. Så ni ska få bilder när jag kommer hem. Kan skvallra om att hon är fin men stor. Nej inte stor, enorm. Vet inte om jag kan ta en bild på hela henne. Ska i alla fall prova. Jag är även klar med Superkarla och min Revontuli. Bara blockning som återstår. Fast lite lättare med dem. Kan använda min blockningsvajrar där.

 

We arrived here yesterday. It's the blues right now so we took a trip here. It was a couple of years since the last time. I will try to take some photos to show you when we get home.  Last night we took a walk via the harbour to Örnäs camp. It's already many people here from all over the wold. Wonder how many wil come these days.

Of course I brought my knitting. There is always time to knit. At least a moment just before bedtime.

At home I've at last took my back breaking time and blocked the Rose so there will be photos when I get home. But I can tell you that she is big. No not big, huge. Don't know if I can get a photo on all of her, but will try. I've also finished my Superkarla and Revontuli. There is only blocking left. Though this blocking is much easier because I can use my blockingwires.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm... det ÄR alltså festivalen denna helgen då. Inte hört ett ord från kussen, han brukar komma hit en dag/natt då så vi får krama om honom ;) Ja, han bor ju i USA annars, så... Men, inte hört ett ord, nej... Jajaja, han står väl bara där som vanligt då, eller något? Eller inte alls? ;)
Må så grankott... ngn som just nu vill sticka - men vad? Orkar inte med rent ulligt kli-igt garn nu...

Anonym sa...

Hm, jag tar inte bloggpaus, bloggar hela tiden framöver... dock tar jag lite paus från att surfa runt ;) Men, bloggar som vanligt... ska försöka dra ner på datortid - semster? Ja, jobb är ju datorer som då blir det ju mer semester, eller? hihihi...
Borde sticka mer... men orkar inte ren ull just nu... läsa? möjligen ;)
Må så grankott...