lördag, juli 05, 2008

Copenhagen - Malmö...2


På torsdagen tog vi tåget till Köpenhamn. Där tog vi en guidad rundtursbuss för att hinna med att se en del. Vi tog även en tur med en kanalbåt så vi även fick se Köpenhamn från vattnet. Det är en vacker stad. Efter dessa två turer tog vi en paus i Nyhavn innan vi vandrade uppför Ströget. Och jag har en snäll make. Det gjorde honom ingenting att jag ville gå till några garnaffärer. Men det visste jag sedan förra sommarens garnspan:-). Så det blev lite garn. Sommerfuglen och Bette Design fick besök. Vad som kom hem hem med mig får ni se i ett separat inlägg.




On thursday we took the train to Copenhagen. There we took a guided tour bus so we should see much. We also took a tour bout so we could look at the city from water. It's a beutiful city. After that we made a stop in Nyhavn before we took a walk on Ströget. And I do have kind husband. He didn't mind at all that I wanted to go to some yarn shops. Of course I knew that already after last summers yarn shopping:-). So I did some yarn shopping. Sommerfuglen and Bette design got visits. What went home with me from there I will show in a separate contribution.






Som avslutning på Köpenhamndagen satte vi oss på en uteservering och bara njöt. Det behövdes, vi var rätt trötta vid det laget och klockan var mycket. Så när vi äntligen var tillbaka i Malmö var det tyvärr lite sent för stickkafé hos Fröken Garn. Synd att det inte blev av, men jag hade inte orkat efter den dagen ändå tror jag. Var ganska trött så det enda som gällde var dusch, middag och en säng:-)




As an end on the Copenhagen day we sat down at an outdoor café and just enjoyed the fine weather. Well needed, we were rather tired at that point. So when we at last were back in Malmö it was to late for the knittingcafé at Fröken Garn. To bad that I couldn't go there but I hadn't had the strenght after this day. Was rather tired so the only thing I wanted was a shower, dinner and a bed:-)

Inga kommentarer: