måndag, juni 16, 2008

Semester äntligen/KoolAid

Nu så har jag semester helt och hållet. Skickade in min sista inlämningsuppgift i morse. Skönt. Fick även hem en sändning KoolAid från England idag. KoolAid kan man köpa från Garnhärvan nu men Mark Wright på KoolAid.UK har ett större utbud och skickar snabbt och inte är det dyrt heller. En vecka tog det. Så nu har jag färgat tre härvor av Naturgarns tunnaste. köpte några härvor på syfestivalen i våras. Fast nu har även Lena på Nystvindan garnet. Försökte ta en bild men fick inte till rät färg. Ni får en bild när garnet torkat. Då ska jag gå ut i dagsljus och ta den.

Got a package KoolAid from Uk today. You can by it here in Sweden now but Mark Wright at KoolAid.Uk have a bigger sortiment, sends fast and it's rather cheap to. Just one week to get it. So now I've dyed some skeins of Naturgarns thinnest.  I bought some at the sewing festival in mars. Though now you can buy it from Lena at Nystvindan to. Tried to take a photo but I couldn't get the rigth colour. You will get a photo when it's dry. Then I will go outside at take a photo.

Har äntligen stickat klart min Blob aka Rose of England. Hon blev stor. Ändå slutade jag efter varv 214 för att jag inte tyckte om slutet. Undrar hur stor hon hade blivit om jag fortsatt hela vägen till varv 280. Som det är nu så hade jag 1980 maskor när jag var klar och så här ser hon ut i oblockat skick. Nu är det bara att ta sig i kragen för en ryggbrytaromgång. För här finns det inga blockingwires som hjälper till:-)

005

At last my Blob aka Rose of England is finished. She turned out big. Although I stopped after row 214 because I didn't like the end. Wonder how big she had become if I had knitted all the way to row 280. As it was now I had 1980 stitches when I stopped and here is how she looks unblocked. Now I only have to take a deep breath and start a long back breaking sejour. Because here there are no blocking wires that can help out:-)

Har också börjat på ett par sockor i Regia Cotton. Det är perfekt att ha med sig när man är ute och åker bil tex. Kom rätt långt på första sockan när vi var till Västerås idag.

002

I've also started on a pair of socks in Regia Cotton. It's perfect travel knitting. Knitted rather long on our trip to Västerås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Suck... jag vill också ha semester!!! Även om jag "bara" jobbar måndag och onsdag denna vecka, men... 11e juli går jag på semester i 4v... skulle gärna ha tagit ut mer!!! Nopp, suck... Men, man kanske är arbetslös 1juli? vem vet... inte jag...
Må så grankott... och nu kanske jag ska sticka baklänges igen då... mina sjalar blir aldrig klara!!! ;)

Merete sa...

Hvor er det fedt for dig at have ferie. Jeg er bare lidt misundelig. Jeg køber også KoolAid hos den forhandler i England som du henviser til. Der er et stor udvalg. Jeg glæder mig til at se dit sjal efter du har haft blogget det.

Merete