onsdag, april 09, 2008

Time to stop counting...

Ska aldrig räkna maskor mer tror jag. Det blir så mycket då. Varför jag pratar om detta beror på att jag tyckte att varje varv på min Rose of England tog så lång tid. Även de rätstickade varven. Så jag bestämde mig för att räkna maskorna bara för skojs skull. Har snoddar som markörer för diagramrepetitionerna så jag hade noll koll på antalet maskor. Till saken hör att jag bara är på varv 130 och ska sticka 280 varv om jag följer mönstret. Vill inte veta antalet maskor då tror jag eftersom det just nu är 1280 maskor på stickorna och större ska min ros bli är det tänkt. Och det är inte stor idé att ta några bilder heller eftersom det bara är en enda hög på min rundsticka så det går inte att se något. Ni får vänta.

I will never count stitches anymore I think. It becomes so much when you do. Why I talk about this is because that every row on my Rose of England takes so long time to knit. Even the plain knitted rows. Therefore I decided to count stitches just for fun. I got stitch markers to keep check on the charts so I didn't have any idea on how many stitches there was. To the point is also that I'm only on row 130 and in the end there will be 280 rows if I follow the pattern. Don't think I want to know how many stitches there will be then because right now there is 1280 on my needles and my rose will become bigger before she's done. And there ain't no use in taking a photo because she's just a big blop on my needles right now. You can't see much of her so you will have to wait.

3 kommentarer:

LenaL sa...

Oj, det låter häftigt! Ska bli väldigt kul att se den så småningom.

Ha det så jättegott!

Anonym sa...

Hm, kan meddela att 248m - rätstickning!!! - fram och åter kan bli hiskeligt trist i längden det också, suck... 4nystan avklarade - 5kvar? Känner för en sjal eller något som lite variation? ;)
Må så grankott... ngn som är trött och sliten och vill INTE vara på G att bli sjuk nej...

Peggy sa...

what a wonderful day!!!!! And, your Brown Peacock is gorgeous!!!!!!! Truly beautiful.