fredag, februari 22, 2008

Icarus and baby clothes

Nu är min Icarus färdig. Den är stickad i brun Kauni Lace som var en födelsedagspresent. Jag använde ca 125 gram eftersom jag gjorde den lite större än vad mönstret sa.

Now my Icarus is finished. It's knitted in borwn Kauni Lace I got as a birthday present. I used about 125 gram because I made it a little bit bigger than the pattern said.

Jag är också klar med babytröjan till min kollega. Stickade även en Djevellue och ett par Booties. Använde nästan 3 nystan Fabel till alltihop. Ni kan se vad som blev kvar bredvid tröjan. Garnet är Garnstudios Fabel färg Guacamole och stickor nr 2.5mm.


And I also finished the baby sweater for my colleague. I also knitted a Sweat Baby Cap and a pair of Booties. I used almost 3 skeins of yarn for everything. You can see whats left on the side of the sweater. The yarn is Garnstudios Fabel colour Guacamole and needles 2.5mm.

Jag har även börjat på en del nya projekt. Först ut kommer här en bild på hur långt jag kommit på min Pretty As A Peacock sjal. Jag stickar den i Shetlandsull som jag köpte av Maria sista gången jag var där.


I've also started on some new projects. First of all there is my Pretty As A Peacock Shawl. I'm using some Shetland Wool that I bought from Maria last time I was there.

Sedan har jag även kommit en bit på väg på nya Drops sjalen. Där använder jag Merinoull som jag köpt på antik- och symässan i Västerås.



I've also gotten a bit on the new Drops Design Shawl. I'm knitting it in merino wool that I bought at the antique- and sewing festival in Västerås.
På Secret of the Stole II har jag stickat färdigt ledtråd 5 och väntar på nästa som ska komma idag. Och som ni ser så kommer den att bli stor.


On the Secret of the Stole II. I've knitted to clue 5 and are waiting on the next clue that will come today. And as you see it will turn out big.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Finfina saker, det här! Icarus måste jag bara ge mig på snart.Och babykläder skulle jag gärna sticka. Hoppas förstås att barnbarnen låter vänta på sig många år till.

Ser att vi stickar sjal efter samma Dropsmönster. Ibland tror jag att jag är världens dummaste människa när jag läser mönster. Hur gör du, stickar du rät-, slätstickning eller en kombination av båda? Ärligt talat så blev jag inte riktigt klok på vad de menade så jag började med rätstickning och övergick till slät- när jag började sticka efter diagrammet.

Ha det gott!

Britt-Marie sa...

Icarus kanske ändå inte är en dålig ide, har samma garn fast rött så vi får se. Inspiration, inspirera det är vad vi gör : )

Ditt babysett är för gulligt, härliga vår och sommarfärger. Här är det fortfarande vårvinter så det är ljuvligt att se dessa färger.

Kram

Strumpstickan sa...

Så mycket vackert! Den gröna Fabel är en härlig färg, ser ut som godis:)