tisdag, februari 26, 2008

D som i..../only swedish this time

..Danmark och Köpenhamn. Var där i oktober när Sticka hade lokalföreningsträff i Malmö. Det är en trevlig stad det lilla jag hann se. Nu har maken och jag funderingar på att åka dit på påsklovet. Våren borde ha komit rätt långt eftersom det är såpass långt söderut. Tanken är att bo i Malmö och ta tåget över. Ska se nog se till att hinna med några garnaffärer i alla fall. Går ju inte att åka dit utan en garnaffär. Fast då behöver jag lite tips på affärer med båtprylar så att maken kan hitta på något. Det kan gå an med bokhandlare i närheten av någon bra garnaffär.

2 kommentarer:

Annela sa...

Kolla in den här bloggen:

http://intestickbloggen.blogspot.com/. Jag vet att hon var i Köpenhamn strax efter nyår.

Strumpstickan sa...

Alla bra garnaffärer ligger i en ring runt ströget och nära till t.ex Magasin där gubben kan shoppa loss medan du köper garn...

kolla mina länkar och läs 'garner i Köpenhamn'...

älskar Danmark!