fredag, januari 04, 2008

Monkeys

Nu är vintern här. Var bara tvungen att ta ett kort. Det är fint ute nu och inte så kallt heller.

Now winter is here. Had to take a picture. It's beautiful outside now and not especially cold.

Mina Monkeys, januarisockar i Stickameras sockklubb, är färdiga. Mönstret var lätt att memorera och garnet, Fleece Artist merino 2/6 var underbart att sticka i. Jag älskar dessa sockor redan, men jag tror att jag måste gömma dem för döttrarna om jag ska få behålla dem själv.


My Monkeys fo January in Knitmores swedish sockclub is finished. The pattern was easy to memorize and the yarn fleece Artist merino 2/6 was a joy to knit in. I love the socks already, but I think I need to keep them away from my daughters if I want to keep them myself.

Måste även få visa upp min blivande grytlapp som jag håller på att kroka. Det är första gången jag krokar så jag köpte ett startpaket från Garnhärvan.


And I have to show my poyholder that I'm doing in Tunisian crochet. It's my first time ever to try Tunisian crochet so I bought a start kit from Garnhärvan.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Vad kul med snö. Jag har fått hem min dotter från släkten i Årjäng idag där hon har varit under jullovet. Dina sockar är jättefina. Jag stickade också i fleece artist och det är ett jättehärligt garn.

Strumpstickan sa...

Hmm.. verkar snöa överallt utom i Göteborg..

Anonym sa...

Hm, här har det snöat i flera dagar, men jag ser inte att det BLIR mer snö ut, suck... graderna ute visar på ca -2 och det är kallt för? Undrar om vi har en sådan sticka kvar, hm... Men, då borde man veta vindens hastighet och den vet jag inte, nej... ;) Men, det är mer än kallingväder om man säger så!!!
Ja, jag var ut med vovve till rastgården igår morse - skulle ner till min läkare - och gissa vem som omgående gick in och hoppade i långkallingar? japp, undertecknad, brrr... Och det var lager på lager under jacka dessutom, hua. Arvika är INTE en stad att vara utomhus i när det blåser, brrr. Kyrkviken är väl öppen och blåsten får en riktig snurr där - blåser det ända nerifrån Göteborg tro? ;) Ja, Arvika är landets innersta hamn, eller var kanske det heter??? Numera kommer det inga oljefartyg bla, hehehe...
Fick mig en cortisonspruta - första i livet - i axeln och kan meddela att hade jag inte ont innan, så har jag det nu... Hade tidigare ont enbart när jag körde "bänkpress" på BodyPump mm... så nu är jag portade från det i 14dgr dessutom, suck... synd om mig :P
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som inte vet om hon fick sticka - glömde fråga - och inte har orkat med att blogga... har semester denna vecka, gäller bloggandet också då va? ;)