tisdag, augusti 21, 2007

Glad, ledsen och arg/Happy, sad and mad

Idag är jag både glad, ledsen och arg. När jag kommer hem efter en lång dag på jobbet hittar jag ett paket i brevlådan. Vem är det ifrån? Kommer inte ihåg att jag beställt något. Öppnar snabbt som ögat och ser att det är från min hemlis Saltflingan. Ett underbart paket. Hon har träffat precis rätt. Garn i en underbar lila färg, matchande pärlor, låda till pärlorna och choklad. Att öppna ett sådant paket gör en glad.

Today I'm both happy, sad and mad. when I arrived home after a long day at work I found a package in the mailbox. Who's it from? Don't remember I've ordered anything. Quickly I open it and see that it's from my hemlis Saltflingan. An absolutely wonderful package. She hit the jackpot. Yarn in a fabulous lilac colour, matching beads, a box for the beads and chocolate. To open such a package makes you happy.

Vad som gör mig ledsen är att jag inte får träffa henne. Hon hade planerat att komma hit till Eskilstuna med det sista paketet så att vi kunde träffas, men tyvärr har hon inte den tiden.

What's made me sad is that I won't meet her in personal. She had planned to come here to Eskilstuna in person with the last package so we could meet, but she hasn't that time.

Arg blir jag på mig själv. Jag har en kamera men den ligger på jobbet just nu. Där håller jag på att fota alla nya elever jag fått för att kunna lära mig namn. Den kameran skulle jag behövt ha hemma nu så ni kunde få en bild på mitt underbara paket. Ska försöka ordna det i morgon.

Mad I am at myself. I've got a camera but I've left it at work right now. I'm using it to take photos of all my new students in order to learn there names. But right now I need it here so you could see this wonderful things. Will try to take some tomorrow instead.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du gillade innehållet i paketet! Jag kommer gärna till Eskilstuna men tänkte att ska du vänta ända tills jag hinner ta mig dit så tröttnar du. Men jag har planer på att åka till Eskilstuna i början av september och hälsa på mitt gamla jobb (på arbetstid) och då hoppas jag att vi kan ses efteråt. Vi hörs!

Agneta sa...

Ja absolut Vi måste försöka träffas om det går.

Strumpstickan sa...

Choklad blir man glad av:) Låter som en toppen hemliskompis!