tisdag, juli 17, 2007

Uppdatering/Update

Lite bildlös uppdatering kommer här på vad som hänt denna vecka. Ska se om ni inte ska få lite bilder längre fram. Det ligger en del på kameran.

Some photoless updates is coming here about what's happened this week. I shall try to put up some pictures later. There are some in the camera.

Måndag var det en underbar dag så då tog vi båten och kryssade runt på Mälaren. Denna gången blev det inte så mycket stickat på min vante. Satt mest och njöt av det underbara vädret. Tisdag och onsdag så var inte vädret så bra. En del regn. Därför tog vi cykelturer istället, plus att vi gjorde en del shopping. Idag var vädret bättre igen, men ingen båttur eftersom vi fick besök av äldsta dottern och sonen. Så därför kom cyklarna fram igen efteråt. Eskilstuna har en del fina cykelvägar.

Men det är lovat fint väder några dagar nu så i morrn åker vi ut med båten igen. Kommer nog inte hem förrän på söndag.

Monday was a beautiful day so we cruised around on Mälaren. This time there wasn't much knitting on my mitten. I just sat and enjoyed the weather. Tuesday and Wendesday the weather wasn't that nice. There was some rain, so therefore we took some tours on our bicylces, in between the rain. There was some shopping to. Today the weather was better again, but there was no cruising because our oldest daughter and our son came on a visit. Therefore our bicycles came out again afterwards. Eskilstuna has some nice bicycle roads.

But it's promised nice weather a couple of days now. So tomorrow we are going for a tour with the boat. We are probably not back until Sunday.

Men jag är klar med min Galvaston sjal. Den ska bara blockas. Funderar även på att färga den, men vet inte om jag vågar. Har aldrig färgat förut. Kanske ska prova på något annat först. Bild kommer när jag bestämt hur jag gör. Min drake har inte fått sin kant ännu, men den är på väg.


But I've finished my Galvaston shawl. It's just blocking left. I'm also thinking of dyeing it, but I'm not sure if i dare. Haven't dyed before. Maybe I should try on something else first. Picture will come when I've decided on what to do. My dragon hasn't got it's border yet but it's on it's way.



När det gäller MS3 så försöker jag hålla mig så att jag inte stickar hela ledtråden på en dag. Det är en kul stickning så det är lätt gjort att sticka allt på en gång. Blev klar med de sista varven idag. Jag har även börjat på en sjal i garnet som jag köpte på Nystvindan nu senast. Det är en enkel trekantssjal med lite hålmönster. Får se om jag stickar någon kant sedan. Provade med ett annat mönster men garnet kommer till sin rätt mer på detta sätt.

When it comes to MS3 I try not to knit the hole clue on one day. It's a fun knit so it's easy to do so. Finished the last rows today. I've also started on a shawl whith the yarn I bought at Nystvindan last week. It's a simple triangle shawl with some holes. I'm not sure if i will knit a border. I'll decide that later. Tried another pattern first but the yarn looks better this way.

Inga kommentarer: