måndag, april 23, 2007

sockor klara/socks finished

Igår blev socka nr 2 klar. Jag är mycket nöjd med resultatet. Det är ett snyggt mönster. Har inte hunnit ta kort ännu, men det kommer. Direkt när de vara klara så la jag upp för ett nytt par. Sockstickning är perfekt att ha med på resor och till helgen blir det en del farande till Stockholm. Då är det skönt att ha något litet projekt med. Nu äntligen blev det ett par Pomatomus. Har tänkt göra de sockorna länge nu, men det har alltid lyckats komma något annat i vägen. Jag slår två flugor i en smäll också genom att garnet jag använder är grönt. Det är en av färgerna för april och maj i Project Spectrum.

Mina sjalar går framåt de också, men det syns inte så stor skillnad från förra bilderna ännu, så därför får ni vänta ett tag till på nya bilder av dem.

Yesterday I've finished sock nr 2. I'm very pleased with the result. It's a nice pattern. Haven't taken any photos yet, but it will come. Immediately after I finished the socks I casted on for a new pair. Sock knitting is perfekt on travels and next weekend there will be some travelling to Stockholm. Then it's nice to have a small project with you. And at last I've casted on for the Pomatomus. I've wanted to knit them for a long time now, but there have always come things in between. I've also do two things at the same time with them. The yarn is green and tha's one of the colurs for April and May in Project Spectrum.

My shawls are moving forward to but it doesn't show so much from the last pitcures yet, so you will have to wait on picture updates on them.

Inga kommentarer: