söndag, mars 04, 2007

syfestivalen/sewing festival

Denna helgen pågår Syfestivalen i Sollentuna, som de flesta vet Dumb . Jag och några till från Mälarmaskan var där igår. Vilken lycka att få gå där, men farligt för plånboken.

This weekend is the Sewing Festival in Sollentuna going on, as most of you know Dumb . Me and some others from Mälarmaskan was there yesterday. What a hapiness to be there, but dangerous for the wallet.

Vårt första mål var faktiskt inte garn utan vi började med lunch, men sedan var det dags. Mitt första stopp var Stäket. Där ville jag ha ett förstoringlas med magneter till min magnetbräda. Hade sådan tur att jag fick tag i det sista. Men en sak kom jag på då också. Tror inte jag hade hjärnan med mig riktigt innan vi åkte hemifrån. Tog inte ut mycket pengar i förväg. Det finns inte så många som kan ta kort där. Så jag fick ställa mig i kön till uttagsautomaten. Har man varit på Syfestivalen så vet man hur lång den kön är. Det borde väl jag ha tänkt på Blushy 2. När jag äntligen fått ut mina pengar så var det dags för Stickas årsmöte. Det ville jag gå på. Sedan var det dags för våra orgierShopping 2. Farligt, farligt. Risk för plånbokskrasch.

Our first target wasn't yarn as a matter of fact. We started with lunch, but then it was time. My first stop was Stäket. There I wanted a magnifying bar for my magnet board. I was lucky to get the last one. But one thing struck my mind then too. I don't think I had my brain with me before we left home. Didn't withdraw much money in advance. There aren't that many who can take credit cards there. So I had to queue for cash. If you've been to the Sewing Festival you know how long that queue is. I should have thought of that Blushy 2 . When I at last had gotten my money it was time for Stickas annual meeting. That I wanted to attend to. After that it was time for our orgies Shopping 2 . Dangerous, dangerous. Risk for a wallet disaster.

Här kommer lite bilder på vad som följde med mig hem:

Here are some pictures on what went home with me:

Från Stäket: förstoringsglas, en härva babyalpacka och rundsticka i ebenholtz.

From Stäket: magnifying bar, a hank of babyalpaca and circular ebenholtz needles.
Från Opalgarn: lite sockgarner.

From Opal yarn: some sock yarns.

En härva ullgarn från Färgkraft och en härva silke från Solsilke.

A hank of wool yarn from Färgkraft and a hank of silk yarn from Solsilke.


Och från Nysta: Grön Atacama alpacka, en härva Colinette Enigma och en härva röd Malabrigo.

And from Nysta: Green Atacama alpaca, a hank of Colinette Enigma an a hank of red Malabrigo.

När jag kom hem så kunde jag inte hålla mig längre utan nystade upp första härvan till min Heere be Dragone och började sticka. Här kommer en första blygsam bild de första varven:

When I came home I couldn't wait any more so I winded up my first hank to Heere be Dragone. Here's a picture of my first small progress:



4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Nog blev väl även du vald till valberedningen? Jag tänkte hälsa, men det kom något annat emellan. Troligen något garn....

Agneta sa...

Jodå det blev jag. Av bara farten tror jag:-).

Maggan sa...

Åååh, jag är inte alls avundsjuk på allt fint garn.... näää inte ett dugg!!! Hmrf... ;)

Maggan sa...

Jag har "dattat" dej ;) Läs min blogg