torsdag, mars 22, 2007

framsteg/progress

Sakta men säkert gör jag framsteg på min Drake. Nu kan man skönja lite mer av konturerna. Fast inte går det fort. Behöver koncentrera mig på vad jag gör när det gäller den. Och naturligtvis bra ljus. Så jag kan inte sticka på den varje dag men jag har kommit till varv 52 i alla fall.

Slowly my Dragon is coming. Now you can see more of it. Though it ain't going fast. Need to concentrate on what I'm doing when I'm knitting it. And of course good light. So I don't knit on it every day but I've finished row 52 anyway.

Min Handsome Triangle går lite snabbare i alla fall. Där är jag på varv 96 trots att jag var tvungen att repa upp allt. Mönstret är lite lättare att komma ihåg. Drakmönstret kan man inte memorera. Det är så mycket nytt hela tiden.
My Handsome Triangle goes a bit faster.There I'm on row 96 even though I had to frog it all. The pattern is much easier to remember. On the dragon pattern you can't memorize anything. It's so much change all the time.