tisdag, mars 13, 2007

En olycka idag/an accident today

Idag skulle jag använda mina strumpstickor i ebenholtz, när en gick av. Köpte stickorna från Eva på Stäket när hon var i Västerås i januari och hade bara hunnit använda dem en gång förut, men verkligen börjat gilla dem.

Today I intended to use my dpn in ebenholtz when one broke. I bought them from Eva at Stäket when she was in Västerås in january and had only used them once before, but really started to like them.

Men till något roligare. Jag har gjort färdigt något idag. Inte bara börjat på nya saker hela tiden. Vad jag gjort färdigt berättar jag senare för det är till min Nordiska hemliga vän. Mina sjalar går sakta men säkert framåt också liksom mina "maskar". Snart klar med den fjärde där. Sedan är det bara två kvar, fast nu när vårsolen kommit så känns det inte så kul att sticka halsduk.

But to a more upplifting thing. I've finished something today. Not just starting of things all the time. What i finished I will tell you later because it's for my Nordic Secret Pal. My shawls works slowly forward as does my "worms". I've soon finished the fourth one. Then there are only two left, but it ain't that uplifting to knit a warm scarf like that when the spring sun shines.

Inga kommentarer: