lördag, januari 27, 2007

Symässa Västerås/Sewing festival Västerås

En lång dag har det varit. Fast trevlig. Vi var till Västerås idag för att göra en del ärenden. Bland annat ville min man till en affär som säljer båtsaker. Sedan åkte vi till Erikslund och gick i de affärerna ett tag. Jag var även på symässan i Västeråshallen. Det var trevligt även om det inte var stort, men jag visste sedan förut att Stäket och UlloMera skulle vara där. Så naturligtvis så gick jag inte därifrån tomhänt. Två härvor silke kom med från Stäkets bord plus en magnetbräda där jag kan sätta fast mina mönster. Köpte även lite annat smått och gott. Hos UlloMera hittade jag kardad ull så nu kan jag börja öva på sländan som min man gjort. Köpte även en härva förgarn för att prova det. När vi kom hem fick vi gäster så det blev, som jag sa, en lång dag. Middagen åt vi inte förrän klcokan sju på kvällen, men vi har haft en trevlig dag.

It has been a long day, but nice anyway. We were in Västerås today to do some errands. My husband wanted to go to a store that sells things for boats. After that we went to Erikslund and walked through those stores for a while. I also went to the Sewing festival in Västeråshallen. It was nice even if it was a small festival. But I knew that Stäket and UlloMera would be there so of course I didn't leave emtyhanded. Two hanks of silk from Stäkets table plus a magnet board where I can put my pattern. I bought som ether goodies to. At UlloMera I found wool so now I can start practising on the spindle that my husband made. I also bought a hank of pre yarn just because I wanted to try it. When we came home we had guests so it became, as I said, a long day. Dinner at about seven in the evening, but we have had a nice day.

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Magnetbräda låter smart!

Agneta sa...

ja jag tröttnade på att försöka måtta vart jag är i spetsmönster