söndag, januari 14, 2007

mina tovningsförsök/my feltingtries

Här kommer bilderna från mina färdiga tovningsförsök. De blev helt ok för att vara första gången.



















Here are the pictures of my finished felting tries. They turned out ok when you know it's my first tries.















Jag har även köpt två nya stickböcker. Det var inte meningen att jag skulle köpa nya böcker precis nu, men fick tag i dessa för ett bra pris hos min bokklubb så jag kunde inte låta bli att köpa dem.


I've also bought some new books. I didn't mean too buy new books right now , but the price for these two were very good att my bookclub so I couldn't resist to buy them.




Sista bilden är på början av min andra Fake-a-Gamo. Det är det blåa garnet som jag köpte.

The last picture is the start of my second Fake-a-Gamo. It's the blue yarn I bought.

4 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Tovning är ju en kul grej egentligen... när jag var yngre och inte fattat det där med ull och tvätt ännu så tovade jag det mesta i maskinen *skrattar*

Fina väskor!

Agneta sa...

Ja vem har inte tovat i sina dagar:-)

Anonym sa...

Så flink du har vært! Jeg har fortsatt ikke prøvd meg på toving. Spennende med nye strikkebøker, jeg fikk en del til min fødselsdag, og jeg gleder meg til å strikke noe fra dem!

Maggan sa...

Väskorna ser ju jättefina ut! Visst är det jättekul att tova?! Jag har ju precis gjort färdigt Barbros Fair Isle och snart är det dags för en BoogaBag för mej oxå.
På tal om den andra sortens tovning ;) När jag var ung (17-18) jobbade jag helger och lov på ett ålderdomshem och skulle tvätta en fin röd hemstickad kofta åt en tant där som hennes dotter stickat till henne.... sagt och gjort. När jag tog ut den ur tvättmaskinen var den i stl 90 tror jag!!! Åh så jag skämdes.... som tur var så skrattade hennes dotter bara gott åt mej och stickade en ny. Men det glömmer jag aldrig!!! ;)