onsdag, december 13, 2006

some fast and easy knitting/lite snabb och enkel stickning

It's nice to have some nice, fast and easy knitting sometimes. I knitted a headband for my daughter as a christmas gift. Sorry to say I don't have a picture, but it was this pattern in this yarn. It took just a couple of hours yesterday to finish it. I turned out great so I will do one for myself to but in another yarn.

Det är skönt att ha någon fin, snabb och enkel stickning ibland. Jag stickade ett pannband till min dotter som julklapp. Tyvärr har jag inga bilder men det är det här mönstret och detta garnet. Det tog bara några timmar igår kväll att sticka färdigt. Det blev jättesnyggt så jag ska sticka ett till mig själv men i ett annat garn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förutom att man är sjuk, man borde julpynta... ska resa bort... inga julklappar klara, ingen pyntning, inte ens adventsstaken för levande ljus framme... Jo, det blir jul ändå, men ändå... ;) Och så ska man ha folk här hemma till jul, suck... Inte jag som hittat på det, så jag strejkar tror jag... ... ...
Må så gott... värmländskan... kramis och sköt om dig och de dina... jul får vi väl oavsett vad som händer och inte händer... ... ...
Sjöbackas blogg