söndag, november 26, 2006

update/uppdatering

At last I have time for some update. I've been rather busy this week. I had a university examination yesterday so I had to study for that at evenings. Of course I've already read the books but I needed a repetition. Hopefully it did went out well. Cross your fingers please:-).

But of course i couldn't study all the time. Had to have some breaks to so I have done some knitting to. Finished some things and started some new:-).

Äntligen har jag tid för lite uppdateringar. Jag har varit ganska upptagen denna veckan. Jag hade en tenta igår så jag har varit tvungen att plugga på kvällarna. Naturligtvis har jag redan läst böckerna men jag behövde en repetition. Förhoppningsvis gick det bra. Håll tummarna är ni snälla:-).

Fast jag kunde ju inte plugga hela tiden. Behövde ha pausar också så jag har stickat en del också. Gjort färdigt en del och börjat på nytt:-:).

First of all here's a another Irish Hiking Scarf. It has been my car project, when I'm not driving myself;-). It is a easy pattern to remember so it's perfect for such times. This scarf will go to my father-in-law for christmas.

Här kommer först ännu en Irish Hiking Scarf. Den har varit mitt bilprojekt när jag inte kört själv;-). det är ett lätt mönster att komma ihåg och därför perfekt för sådana tillfällen. Denna halsduken är till min svärfar i julklapp.

Here's the cap I did for myself. I finished it up last weekend but haven't had the opportunity to wear it yet. It's to warm outside yet. The cap is for cold days.

Här är mössan som jag stickade till mig själv. Jag gjorde färdigt den förra helgen men har inte kunnat använda den ännu. det är för varmt ute ännu. Mössan är gjord för kalla dagar.

I've knitted another cap, similar as the one I knit for my son but in another colour. and this time I knit on a circular instead. That is a fast and easy project too. This cap was for my husband.

Jag har stickat ännu en mössa, likadan som den till min son fast i en annan färg. Denna gången använde jag rundsticka. Det är också ett snabbt och enkelt projekt. Den här mössan var till min man.


This weekend a friend of our children was here on a visit here. She saw these so I decided to knit a pair but in this yarn and needles 6,5 mm. With that needle size it goes quick:-).

Denna helgen hade vi besök av en kompis till våra barn. Hon såg dessa så jag bestämde mig för att sticka ett par men i detta garnet och stickor nr 6,5 mm. Med den stickstorleken går det fort:-).

I tried to put up some more pictures but Blogger didn't want to take them so you will have to wait to see the rest. But I can tell you what I've done anyway. I've finished my shawl. Just blocking left. And I've started on a pair of socks for myself.

Jag har försökt att lägga upp fler bilder men Blogger vill inte vara med på det så ni får vänta med att se dem, men jag kan tala om vad jag gjort i alla fall. Jag har även gjort klar min sjal. Nu är det bara blockningen kvar. Och så har jag börjat på ett par sockor till mig själv.

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Irish hiking scarf...

Har den likadana sidor med flätor??

Var hittade du en sådan beskrivning?