söndag, november 12, 2006

Tired of myself/trött på mig själv

I'm really tired of myself. Why do I always forget my camera. Yesterday I helped at a workshop at Nystvindan. It was arranged by the Pentecostal Movement. And as usual I didn't remember to take my camera with me. Typical me:(. So there will be no pictures, but we had a great time.

Jag är riktigt trött på mig själv. Varför glömmer jag alltid min kamera. Igår hjälpte jag till vid en workshop hos Nystvindan. Den var arrangerad av Pingstkyrkan. Som vanligt glömde jag att ta med min kamera. Typiskt mig:(. Så inga bilder tyvärr men vi hade jättekul.

The hours before the workshop it was knitting café as usual. And as usual I had a nice time. This time we wallowed in knitting books. We had taken some with us to show each others. M. was nice. She gave me this book because she had two of it. And I've added another book to my wishlist. I want Vogue Knitting on the Go: Ponchos.

Timmarna före workshopen var det stickkafé som vanligt och som vanligt hade jag roligt. Denna gången frossade vi i stickböcker. Vi tog med oss några dit så att de andra fick titta i. M. var snäll. Hon gav mig denna boken efterom hon hade två stycken. Jag har även lagt till en bok i min önskelista. Jag vill ha Vogue-Knitting-Go-Ponchos.

I also got help with a pattern. I've started on a shawl from Shawls and Scarves. It's a Faroese inspired pattern by Meg Swansen. When I knitted it I always came out wrong on the seventh row. Finally I found out that it was wrong in the pattern and with help I figured out how to make it right. So now I'm on to it again. Hope there are no more trouble in the pattern.

Jag fick även hjälp med ett mönster. Jag har börjat på en sjal ur Shawls and Scarves.Det är ett Färöinspirerat mönster av Meg Swansen. Hela tiden jag stickade så blev det fel på varv sju. Till slut luskade jag ut att det var fel i mönster och med hjälp kom jag på vart det skulle rättas till. Så nu är jag på gång igen. hoppas det inte finns några fler fel.

My Dimma is finished and will be blocked tomorrow. I can't do it earlier because my Twinkle Twinkle Little Star at last is blocking. I've also finished a cap for my son. I found the pattern at Strumpstickan. I used black Alpaca. I bought more black skeins because he wants a scarf to, but first I have to knit a cap for myself. I've decided to use the white wool for that and this pattern.

Min Dimma är färdig och ska blockas i morgon. Jag kan inte göra det tidigare eftersom min Twinkle Twinkle Little Star äntligen håller på att blockas. Jag har även gjort en mössa till min son. Mönstret fann jag hos Strumpstickan. Jag använde svart alpacka. Jag köpte fler nystan i svart eftersom han vill ha en halsduk också, men först måste jag sticka en mössa till mig själv. Jag ska använd det vita ullgarnet till den och detta mönstret.

I'll show you some pictures later this week.

Jag ska visa bilder senare i veckan.

2 kommentarer:

Bim sa...

Hua, nu börjar man verkligen att få mindrevärdeskomplex! Du får ju till så hiskeligt mycket, suck... Ngt bra mönster på sjal som stickar från spets till överkant? Hm, något som kan bli så stort som garnet räcker till då alltså, hihi... Vet ju inte HUR mycket garn jag har av ett nystan, och ingen våg äger jag!!! Hua... ;)
Hm, själv får jag inget ur händerna - känns det som. Borde åka på FLER stickcaféer om det gick... Bara så hiskeligt trist att behöva vara beroende av att gubben kör mig fram och åter, samt att han då måste vara kvar i stan, suck... Kul eller kul??? Är någon mil till stan, och till Karlstad åker man ju en gång i månaden. Ja, det ÄR inte oftare, ;).
Må så gott... västvärmländskan... kramis någon som känner sig mycket underlägsen i tillverkningen, och som kanske fick mer gjort utan liten busepus... men vill jag vara utan honom? Nä... älskar den lille pusen, busepus/gosepus och puss på pus ;)
Sjöbackas blogg

Jessica sa...

Twinkle Twinkle looks to be a great pattern, and the color is one of my favorites - very versatile. "Dimma" looks delicate and elegant, too. Thank you for posting on Shawknitters!