söndag, november 05, 2006

Fr. Smilla


We have become parents to Fr. Smilla, a nice boat. So from now on there will be blogging about sailing here to. Hopefully we will have beautiful weather next summer so we can sail much. And of course my knitting will come along.



Vi har blivit föräldrar idag till FR. Smilla, en fin båt. Så från och med nu kommer det även att bloggas om segling här. Förhoppningsvis blir det en fint väder till sommaren s att vi kan vara ute och segla mycket. Och naturligtvis kommer min stickning att följa med.

Now I have some pictures of my buying yesterday.

Nu har jag lite bilder från mina köp igår.

The two first pictures shows some skeins of Naturgarns U84 t.o.m. U162. Three skeins of the thinnest and one skein of the thickest. This are going to be a shawl and a hat for me.




De två första bilderna visar några härvor av Naturgarns U84 t.o.m. U162. Tre stycken av det tunnaste och en av det tjockaste. Det ska bli en shal och en mössa till mig.




This one i Bought from Ullcentrum. I'ts a beautiful multicoloured skein.
Detta köpte jag från Ullcentrum . Det är en vackert flerfärgad härva.




And last of all this two skeins of green silk from Solsilke.
Och slutligen dessa två gröna härvor från Solsilke.




My cheapest buy:-). Some stitchmarkers from Stäket.
Mitt billigaste köp:-) Några stickmarkörer från Stäket.

2 kommentarer:

Garngamen sa...

Vad kul att DU var där, jag med. Men vi missade varandra fast vi verkar ha varit på samma ställen. Härligt med lite garnfrossa ;-)

Cecilia N sa...

Fr Smilla är en Vega va?
Den första segelbåten jag klev ombord på var en Vega.