onsdag, oktober 04, 2006

shawl blocked/sjalen blockad


Now my shawl is blocked. Here is how it turned out. Sorry, but had trouble with the colour when we took the photos. We couldn't get it exactly right due to that's a bit dark outside. The colour is somewere between that one were the shawl lies on the sofa and that on the other photos. But I'm very pleased with the pattern. It turned out very beautiful. The pattern I got from Avigmaskan. I just did two more rounds in it just to get the shawl a little bigger.












Nu är min sjal blockad. Så här blev den. Tyvärr så hade vi svårt med färgen när vi fotade. Vi fick den inte exakt rätt eftersom det var lite mörkt ute. Färgen ligger någonstans mellan den, där sjalen ligger på soffan och de på de andra bilderna. Men jag är väldigt nöjd med mönster. Det blev väldigt vackert. Mönstret hittade jag hos Avigmaskan. Jag gjorde bara två omgångar till i
det för att få sjalen lite större.

5 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Den blev ju helt UNDERBAR! Lycko dig!

slöjd sa...

Den blev ju jättefin! Nu blev jag sugen på ngt nytt igen! ulla

Anonym sa...

Åhhh, så fin den blev!

Anonym sa...

Vilken underbar sjal, så vacker och en lika underbar färg.

Anonym sa...

Det ble supert, og så stort!!