lördag, september 09, 2006

no Mdh today/inget Mdh idag

I was supposed to be at Mälardalens högskola today but it's cancelled. So instead I will go to Nystvindan and the knittingcafé.

But the two courses at Karlstads university, economics and politics, has started now. They are courses on distance, no meeting at the university. It's easier because I'm working full time to.

By the way. I had my own little christmas eve yesterday, when the mail came. First there were some yarn. Second the books came that I ordered two weeks ago. The yarn is a fine, thin (one thread) wool yarn in lilac. It's beautiful. Picture will come.

Det var tänkt att jag skulle vara på Mälardalens högskola idag men det blev inställt. Istället så går jag till Nystvindan och stickkaféet.

Men de två kurserna på Karlstads universitet, nationalekonomi och politik, har startat nu. Det är distanskurser så det blir inga träffar på universitetet. Det är lättare eftersom jag arbetar heltid också.

Förresten så hade jag min egen lilla julafton igår när posten kom. Det kom garn och sedan kom de två böckerna som jag beställde för två veckor sedan. Garnet är ett 1-trådigt ullgarn i lila. Det är snyggt. Bild kommer.






1 kommentar:

Bim sa...

*ler*
Ja, jag behöver nog hjälp, ;). Leo Tass har gulbruna ögon... Ha, kan du gissa vad som nynnas på här då??? :p Leo heter den svarta... och jag fick döpa om honom, lade till Tass... och det visade sig då att hans mor heter Tassen! Öh, vad säger man???
Hm, pälsallegikern som just nu studerar i Haparanda, har diskuterat med sin syster - i Kiruna, suck. Och det är nu upp till mig, men det kanske inte blir så många besök framöver. Hm, vilket vi snabbt kom fram till att det nog ändå INTE blir, hihihi...
Nu ska då min äkta hälft försöka och ge ett svar då också, suck... Får ju inget, blääää...
Försöker få svar, försöker sticka på en sak som började som en 20inch raksträcka, sedan 20inch rör samt sedan togs det upp 20 inch rör till, ;). Men, jag kan inte koncentrera, jö!!!
Ungefär som med Baby-mysteriet där min hjärna just nu har låst sig totalt, suck. Den ligger där och väntar på slutfinishen... dvs raglanavmaskningen, suck... Danskan min kanske inte är den bästa vid mönster, ;).
Må så gott... en västvärmländska som önskar att Leo Tass snart kommer hit, snyft... kramis, och trevlig helg i stickandets värld... och allt underbara garn du får in, och massa annat, ;)