söndag, september 03, 2006

Fake-A-Gamo, Nature and shopping/Fake-a-Gamo, naturen och shopping

Thank's again for all the nice comments on my Fake-a-Gamo. I used a cotton yarn that were ment for crochet but I wanted a bag that could stand some heavy things in it. The disadvantage with it is that when there are things put in it have a tendensy to draw out and getting longer.

Tack igen för alla trevliga kommentarer på min Fake-a-Gamo väska. Jag använde ett mercericerat bomullsgarn som egentligen ska vara till virkning, men jag ville ha en väska som höll för lite tyngd. Nackdelen är att den har en tendens att dra ut sig och bli längre när den används.


Last weekend when it was so beautiful weather we talk a walk in the forest and came up on this grasshopper on the road. Had to show it to you.

Förra helgen när det var så fint väder tog vi en promenad i skogen och mötte denna gräshoppa på vägen. Var tvungen att visa den.




Yesterday att Nystvindan I bought this yarn. Now I know what to do with it. Found a pattern in Shawls and Scarves, The best of Knitter's Magazine.

Igår när jag var hos Nystvindan köpte jag detta garn. Nu vet jag vad det ska bli. Hittade ett mönster i Shawls and Scarves, The best of knitter's Magazine.



But as it wasn't enough yarn shopping I ordered two cones Hifa Kamgarn Tynt at Britt Andersson's shop (878 red and 830 black). The red one will we a shawl for a friend of mine and the black is for myself. There are so many beautiful shawl patterns . I also done som Tradera buying to so there will be more yarn coming home soon.

Men som om det inte räckte med garnshopping, så beställde jag två koner Hifa Kamgarn Tynt från Britt Andersson butik (878 rött och 830 svart). Det röda ska bli en sjal till en vännina och det svarta ska jag ha själv. Det finns så många fina sjalmönster. Jag har även gjort några inrop på Tradera så det kommer mer garn hem snart.

Shopping Spree There have been still more shopping this weekend Shopping Spree

I've ordered some books from Bokus: Gossamer Webs: The History and Techniques of Orenburg Lace Shawls and A Gathering of Lace. Last of all: when we were at Tuna Park I bought these at Akademibokhandeln: Diana Gabaldon's A Breath of Snow and Ashes (at last the next book in that serie in swedish) and Trudi Canavan's Priestess of the White .


Shopping Spree Det har blivit ännu mer shopping denna helg Shopping Spree

Jag beställde några böcker från Bokus: Gossamer Webs: The History and Techniques of Orenburg Lace Shawls och A Gathering of Lace. Sist men inte minst: när vi var till Tuna Park så köpte jag dessa böcker på Akademibokhandeln: Diana Gabaldon's Snö och aska (äntligen har nästa kommit ut i den serien) och Trudi Canavan's Priestess of the White.

2 kommentarer:

Bim sa...

Pip!
Du har inte fodrat väskan med tyg??? Vore kanske läge annars om den töjer dig med saker i...
Hm, snacka om att ha handlat, hihihi... Garner och böcker och... ja...
En nätpolare, Diskmaskinen, retade mig faktiskt med Diana Gabaldon's senaste för någon dag sedan... Men, än har jag orkat hålla igen, hihihi. Faktiskt ÄR de första de bästa... Den förra var faktiskt rätt trög, så jag är lite tveksam än... än... :p
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis, ngn som bara önskar att förkylningen/huvudvärken tar en ände... känns som om man vill få ut något där inne som INTE vill ut, suck...

http://sjoebacka.hotserv.dk

Strumpstickan sa...

Hittade hit via listan på socktoberfest... shopping är kul!