fredag, juni 23, 2006

midsommar

Så är det misdommar då. Här verkar vädret ganska lovande. Vi får hoppas att det håller i sig eftersom vi ska åka till ett par vänner och fira midsommar i deras trädgård.

På stickfronten har det hänt en hel del. Jag jobbar på med mitt fotbollsprojekt (pärlstickning). Det var inte så så svårt. Det tråkiga är att trä pärlorna. Mina pulsvärmare är snart klara. Har dessutom haft lite andra projekt igång. Är precis klar med en liten handväska och portmonnä i svart glittrande Fluffygarn. Ska även bli en shal. Kommer bilder på allt när jag är klar med sjalen.

Min snödroppesjal är klar nu och så här blev den:



Vad nytt på gång då:

Fick en gammal Hemmets Journal från min svärmor när vi var där i helgen. Där hittade jag ett mösnter på ett jättefint virkat överkast. Ska nog ge mig på det tror jag. Har även hittat en underbart sjalmönster i boken jag köpte som jag funderar på att sticka.

Sedan ska dotterns kofta bli klar. Så jag har att göra medan jag väntar på materialet till nålbindingen som jag beställt.

4 kommentarer:

Soili sa...

Den sjalen är jättefin.Säkert skön att svepa om axlarna,för även sommarkvällar kan ju vara lita kyliga.

Anonym sa...

ooo så fin sjalen blev, makens tröja är oxå snygg

Anonym sa...

sjalen är jättesnygg, makens tröja oxå

garnlek sa...

Guuud så vacker den blev!